یادداشت روز :بررسي هشت تيم مدعي رقابت هاي اين فصل ليگ قهرمانان اروپا

 

از سه شنبه شب، فصل جديد رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد و 32 تيم حاضر در اين رقابت ها به مصاف يكديگر خواهند رفت.اما كدام تيم ها شانس بيشتري براي حضور در فينال ليسبون خواهند داشت؟ در اين يادداشت نگاهي به شرايط 8 تيم مدعي در اين رقابت ها مي اندازيم.

8. منچستريونايتد

سر الكس فرگوسن پس از 27 سال،‌ سكان هدايت شياطين سرخ را به ديويد مويس واگذار كرده است، و مويس وارث شخصي با افتخاراتي دست نيافتني شده است. كادر تيم منچستر يونايتد، نسبت به فصل قبل تغيير چنداني نداشته است و فقط در آخرين روزهاي فرصت نقل و انتقالات،‌ فليني به مبلغ 32 ميليون يورو از اورتون و ويلفريد زاها به مبلغ 12 ميليون يورو از كريستال پالاس به خدمت گرفته شده اند.

منچستر در كناره هاي زمين بازيكنان تكنيكي و سرعتي خوبي در اختيار دارد و در خط حمله نيز حضور فن پرسي و روني تضميني براي گل زني مي باشند،‌ اما به نظر بزرگترين كمبود منچستر يونايتد، كيفيت و خلاقيت بازيكنان در مركز ميدان است. سران منچستر براي برطرف نمودن اين نقطه ضعف قصد داشتند تا تياگو و فابرگاس را به خدمت گيرند، كه با شكست مواجه شدند و براي خريد گرت بيل نيز در مقابل رئال مادريد شانسي نداشتند.

در بازي هاي ابتداي فصل ليگ جزيره در مقابل تيم هاي قدر انگليسي چلسي و ليورپول، شياطين سرخ عملكرد درخشاني نداشتند، حال بايد ديد در برابر تيم هاي مدعي اروپا ديويد مويس چه برنامه اي خواهد داشت.

7. پاريسن ژرمن

سال گذشته ليونل مسي با گل خود مانع از صعود پاريسن ژرمن به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان شد، و روياي سران متمول عرب اين تيم بر باد رفت. اما پاريسن ژرمن بازهم خواهان نزديك تر شدن به جام پر ارزش اين رقابت ها مي باشد. به همين دليل سران قطري اين باشگاه سرمايه گذاري سنگيني در اين تيم پاريسي با خريد اديسون كاواني به مبلغ 65 ميليون يورو از ناپولي انجام داده اند.

كارلو آنجلوتي سرمربي فصل قبل اين تيم، پاريس را به مقصد مادريد ترك كرده و لئوناردو مدير ورزشي اين تيم نيز از سمت خود استعفا داده است. هم اكنون اين وظيفه لوران بلان سرمربي جديد اين تيم است كه آرزوي سران عرب اين باشگاه براي به دست آوردن قهرماني اين رقابت ها به واقعيت تبديل نمايد.

6. يوونتوس

دو قهرماني متوالي در ايتاليا باعث شده تا عطش توريني ها براي قرار گرفتن بر قله فوتبال اروپا افزايش يابد. در ايتاليا يوونتوس بعد بازگشت به سري آ، به خاطر موفقيت هاي ورزشي و اقتصادي به يك الگو تبديل شده است. آنتونيو كونته كه خود يكي از اسطوره هاي اين باشگاه است، تيمي با قدرت تهاجمي بالا و قدرت تدافعي فوق العاده شكل داده است.

فصل گذشته يوونتوس با صعود تا مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت ها و شكست مقابل بايرن نشان داد كه بازهم بر روي آنها به عنوان حريفي مقتدر همانند گذشته مي توان حساب كرد. كادر يوونتوس كامل به نظر مي رسد و ضعف نسبي اين تيم در فاز تهاجمي با به خدمت گرفته شدن كارلوس توز از بين رفته است.

5.چلسي

رافائل بنيتز فصل گذشته چلسي را به مقام قهرماني در ليگ اروپا رساند، اما مجبور شد استمفورد بريج را براي ورود خوزه مورينيو ترك نمايد. مورينيو در لندن همچنان از اعتبار خاصي برخوردار است با وجود اينكه موفقيت هاي اروپايي سال هاي اخير چلسي، توسط مربيان ديگر به دست آمده اند. در چلسي او اجازه دارد تا دوباره تيمي مطايق با تصورات خودش تشكيل دهد.

تيم هاي مورينيو معمولا بر روي دفاعي مستحكم و حمله هاي سريع استوار هستند. كه نيروهاي لازم براي سيستم مورد نظر مورينيو، در تيم وجود دارند. در بازي سوپركاپ اين فصل چلسي باز هم چهره اي مدعي از خود نشان داد. با به خدمت گرفتن ساموئل اتوئو در همين اواخر، مورينيو يكي از اركان اصلي موفقيتش در اينترميلان را به تيم خود اضافه كرد. از دوران اول حضورش در چلسي، فرانك لمپارد، جان تري و پتر چك همچنان از اعتماد بالاي مورينيو برخوردارند.

4.رئال مادريد

مربي جديد، بازيكن جديد و فلسفه جديد. با به خدمت گرفته شدن كارلو آنجلوتي و گرت بيل به عنوان گران ترين بازيكن تاريخ فوتبال، به نظر دوران جديدي در مادريد آغاز شده است. در كنار بيل ستارگان جوان اسپانيايي نظير ايسكو، ايارامندي و كارواخال به تيم اضافه شده اند و مسوت اوزيل اين تيم را به قصد لندن ترك كرده است. و خيلي از هواداران هنوز با جدايي اوزيل كنار نيامده اند.

موفقيت رئال بي ترديد بستگي به كريس رونالدو خواهد داشت و با يك رونالدوي راضي، رئال مي تواند نسبت به فتح ليگ قهرمانان براي دهمين بار اميد داشته باشد. به همين دليل در مورد قيمت واقعي خريد گرت بيل از جانب سران رئال صحبت خاصي مطرح نمي شود تا رونالدو عصباني نشود.

نكته جالب در مورد پست دروازه باني در مادريد است. به نظر ايكر كاسياس در بازي هاي ليگ قهرمانان و جام حذفي و ديگو لوپز در لاليگا به محافظت از دروازه رئال مادريد خواهند پرداخت . كارلو آنجلوتي مرد اعتدال است. در مادريد وي مي بايست به خيلي از درخواست ها تن در دهد تا موفق باشد.

3.بروسيا دورتموند

دورتموند تا اينجاي فصل تمام بازي هاي خود را برده است، با وجود اين وي هنوز حريف سختي را در پيش روي خود نداشته است. برد در مقابل بايرن مونيخ درر سوپر كاپ آلمان هم يكي از همين بازي ها به حساب مي آيد، ولي اين ديدار در مراحل ابتدايي آماده سازي پيش فصل صورت گرفته است.

بي ترديد بازيكنان رئال مادريد به خوبي از كيفيت بازي دورتموندي ها به خاطر شكست در مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها در فصل گذشته به خوبي اطلاع دارند، دورتموند با خريد هنريك مختاريان و آوباميانگ، كيفيت خود را در فاز هجومي باز هم بهبود بخشيده است. صعود به بازي پاياني رقابت هاي ليگ قهرمانان فصل قبل نشان داد كه اين تيم قابليت هاي بالايي دارد و با كمي انگيزه، تمركز و تجربه اين تيم مي تواند در اين فصل، باز هم تا مراحل بالايي صعود نمايد. منتقدان كمي وجود دارند كه در اين فصل دورتموند را جزء مدعيان به حساب نياورند.

2.بارسلونا

به نظر اليور كان دوران اقتدار بارسلونا به پايان رسيده است. كاتالان ها پيش از فصل مجبور به تغيير اجباري سرمربي خود شدند، و حال با هدايت تاتا مارتينو نيز مي خواهند بار ديگر قدرت چرخش توپ و كنترل بازي خود را بالاتر برده و باز هم اقتدار خود در اروپا را به همگان نشان دهند.

علاوه بر اين يك ليونل مسي سالم در بارسا مي تواند، هر خط دفاعي در دنيا را به هم بريزد، با خريد نيمار به مبلغ 57 ميليون يورو، بازهم بارسا قدرت تهاجمي خود را افزايش داده است. وظيفه اصلي نيمار كم كردن بار مسي در لا ليگا است تا مسي در انتهاي فصل بتواند به طور صد درصد در خدمت تيم باشد. رابطه و همكاري اين دو سوپر استار در موفقيت هاي بارسا كاملا تعيين كننده خواهد بود، بازي بارسلونا اگر قابل پيش بيني هم باشد در روز خوبش، واقعا غير قابل كنترل خواهد بود.

1.بايرن مونيخ

ماتياس زامر مدير ورزشي اين باشگاه بعد از پيروزي مقابل هانوفر، خواهان احساس و انرژي بيشتر بازيكنان شد و نسبت به بي تفاوتي آنها هشدار داد. تا مربي جديد و سيستم جديد وي توجيهي براي نحوه بازي بازيكنان بايرن نباشند. بايرن شروعي مقتدرانه در بوندسليگا نداشته است و با وجود 13 امتياز از پنج بازي چندان درخشان عمل نكرده است.

اما بايرن مونيخ توانايي، سطح بازي و اراده واقعي خود را در بازي سوپركاپ اروپا به نمايش گذاشت.  بايرن مونيخ را بايد با اين معيار سنجيد و اين تيم را نيز يكي از مدعيان اين فصل ليگ قهرمانان به حساب آورد، بزرگ ترين نقصان در اين تيم عدم توانايي بازي سازي  از خط دفاعي است، ايرادي كه در فصل موفق قبل، كمتر قابل رويت بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 25 شهريور 1392 ا 23:39 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.